Terug naar blog
5 min read

Neem jij wel écht gegronde beslissingen op basis van cashless data?

Written by
Leandro Maebe
Published on
September 10, 2024

De kracht van cashless data

Cashless data biedt talloze voordelen, zo biedt het inzichten in bezoekersgedrag en maakt het mogelijk om efficiëntere en gepersonaliseerde marketingstrategieën te ontwikkelen. De gegevens kunnen variëren van transacties, producten, aankoopfrequentie, en gemiddelde uitgaven,... Deze gegevens kunnen ingezet worden voor, tijdens en na een evenement. Het is echter wel van cruciaal belangd dat de gegevens op een correcte manier geïnterpreteerd worden. MRSHL tracht steeds nauw samen te werken met de cashless-partner van een evenement voor de correcte en snelle oplevering van de data.

De valkuilen van onjuiste interpretatie

De grote valkuil komt vaak voort uit één van volgende.

  1. Onvolledigheid: Alle transacties moeten ingevoerd worden in het kassasysteem. Als de medewerkers bijvoorbeeld niet alle cash transacties ingeven dan gaat je uiteindelijke data het ook fouten hebben.
  2. Context: Data vertelt je wat er gebeurt, maar niet altijd waarom het gebeurt. Zonder de juiste context kunnen beslissingen gebaseerd op data leiden tot verkeerde conclusies.
  3. Te veel data: Meer data betekent niet altijd meer info. Gebruik van de juiste tools om deze data om te zetten in begrijpbare taal is cruciaal.

Strategieën voor gegronde besluitvorming

  1. Geïntegreerde data-analyse: Combineer de data met andere bronnen, zoals bezoekersanalyse of bezoekersenquêtes
  2. Continue monitoring en evaluatie: Data-analyse is geen eenmalige gebeurtenis. Blijf de gegevens continu monitoren en evalueer je beslissingen regelmatig om te kunnen bijsturen waar nodig, dit voor, na en tijdens het evenement.
  3. Menselijke intelligentie**:** Data kan veel vertellen, maar menselijke intuïtieve expertise blijven onmisbaar. Zorg ervoor dat beslissingen altijd worden getoetst aan de kennis en ervaring van je team.

Conclusie

Cashless data is een krachtige bron van inzichten die kan helpen bij het nemen van goed onderbouwde beslissingen voor evenementen. Echter, is het belangrijk om bewust te zijn van de beperkingen en potentiële valkuilen van deze gegevens. Door een holistische benadering te hanteren, waarbij data-analyse wordt gecombineerd met menselijke expertise en contextuele kennis, kunnen we evenementorganisatoren helpen ervoor zorgen dat hun beslissingen niet alleen datagedreven, maar ook werkelijk gegrond zijn. Alleen dan kan de volle potentie van cashless data worden benut om succesvolle en onvergetelijke evenementen te creëren.

Ondervind jij uitdagingen met (cashless)data, verwerking of interpretatie? MRSHL helpt je graag op weg naar gegronde beslissingen die een positieve impact creëren voor jouw evenement!

hello@mrshl.be

Subscribe to newsletter

Subscribe to receive the latest blog posts to your inbox every week.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.